اشاره :
قدرت و سرعت كامپيوترهاي امروزي به راستي شگفت انگيز است؛ زيرا كامپيوترهاي قدرتمند ميتوانند ميليونها عمليات را در كمتر از يك ثانيه انجام دهند. شايد آرزوي بسياري از ما انسانها اين باشد كه اي كاش ميشد ما نيز مانند اين دستگاهها كارهاي خود را با آن سرعت انجام ميداديم، ولي اين نكته را نبايد ناديده بگيريم كه كارهايي هستند كه ما ميتوانيم آنها را به آساني و در كمترين زمان ممكن انجام دهيم، ولي قويترين كامپيوترهاي امروزي نيز نميتوانند آنها را انجام دهند و آن قدرت تفكري است كه مغز ما انسانها دارد. حال تصور كنيد كه دستگاهي وجود داشته باشد كه علاوه بر قدرت محاسبه و انجام كارهاي فراوان در مدت زمان كوتاه، قدرت تفكر نيز داشته باشد يا به قول معروف هوشمند باشد!اين تصور در حقيقت هدف فناوري هوش مصنوعي يا Artificial Intelligence) AI) است. يكي از راهحلهاي تحقق اين هدف، شبكههاي عصبي است. شبكههاي عصبي در واقع از شبكههاي عصبي و سيستم عصبي انسان الگوبرداري ميكنند. برخي از محققان براين باورند كه هوش مصنوعي و شبكههاي عصبي دو راهحل متفاوت و در دو جهت مختلف هستند، ولي اين باور را نميتوان كاملاً صحيح دانست؛ چرا كه در حقيقت علم شبكههاي عصبي و هوشمصنوعي وابسته به هم هستند. بدينمعنا كه قبل از اينكه Symbolها بتوانند توسط هوش مصنوعي شناسايي شوند، بايد مراحلي طي شود. مثلاً تصور كنيد كه Symbolهايي مانند خانه، انسان يا ميز وجود دارند. قبل از اين كه AI بتواند هر كدام از اين Symbolها را شناسايي كند، بايد از تواناييها و صفات هر كدام از اينها اطلاع كامل حاصل كند. مثلاً تصور كنيد كه يك روبات كه هوش مصنوعي دارد، يك انسان را ميبيند، ولي از كجا ميفهمد كه اين جسم يك انسان است؟ مثلاً بر اساس مشخصاتي مثل داشتن دو پا، دست، صورت، دهان و قدرت تكلم. اما شما وقتي يك انسان ديگر را ميبينيد، نيازي نداريد كه اول تعداد پاهاي او را بشماريد و بعد بگوييد كه اين جسم، انسان است. مغز انسانها ميتواند با ديدن يك جسم فقط براي يك بار ياد بگيرد و اگر مجدداً آن جسم را مشاهده كرد، ميتواند سريع تشخيص دهد و قسمتهاي مختلف مغز ميتوانند به صورت همزمان فعاليت كنند و از اطلاعات درون مغز استفاده نمايند. شبكههاي عصبي در بسياري از پروژههاي هوش مصنوعي به كار گرفته ميشود. مثلاً براي برنامههاي تشخيص و الگوبرداري، شناسايي تصوير و كاراكتر، روباتها و برنامههاي فيلترينگ اطلاعات. اين شبكهها امروزه حتي در اتومبيلهاي بيسرنشين نيز كاربرد دارد. به طوريكه با ديدن و بررسي رانندگي انسانها، ميتوانند رانندگي كنند. در اين مقاله اصول شبكههاي عصبي در برنامهنويسي شيءگرا مورد بررسي قرار ميگيرد. با استفاده از زبان #C و انجام دادن عمليات X-OR ساده ميتوانيد اولين برنامه ساده هوش مصنوعي خود را بنويسيد. لازم به ذكر است كه مثالي كه در اين مقاله از آن استفاده شده، از مقاله Matthew Cochran (سي شارپ كورنر) اقتباس شده است.
مقاله در سایت هوش مصنوعی ایران موجود میباشد .
برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید .
امروز قصد دارم نرم افزاری رو به شما دوستان معرفی کنم که بسیاری از بازیهایی که شما هر روزه به تنهایی اوونها رو در خونه یا GameNetانجام میدید با یک سرعت اینترنت مناسب با دیگر دوستانتون در جای جای دنیا بازی کنید .
نرم افزار مربوطه Game Ranger نام دارد .
شما با این نرم افزار بیش از 600 بازی را میتوانید آنلاین انجام دهید .
لیست بازی هایی که میتوانید آنلاین انجام دهید از اینجا مشاهده کنید .از بازیهای معروف میتوانم به Call of Duty و Fifa …نام ببرم.
1-در مرحله اول نرم افزار را از اینجا دانلود کنید.(حجم 42 کیلوبایت ) و آن را نصب کنید.
2-در مرحله بعدی داخل این نرم افزار یک حساب کاربری ایجاد کنید (رایگان) ساختن یک حساب کاربری نیاز به ایمیل شما دارد که نامه تایید به آن ارسال می شود.
3-سپس بعد از ساختن حساب کاربری وارد ایمیل خود شوید و حساب کاربریGameRangerتان را تایید کنید.
در مرحله پایانی برای آنلاین بازی کردن برنامه GameRanger را اجرا کنید از زبانه های بالای برنامه Windows و سپس Main را انتخاب کنید.ابا لیستی از سرورهاکه شامل انواع بازیهای مواجه می شوید این سرور ها توسط افراد مختلفی ایجاد شده اند , اکنون 2 حالت پیش می آید:
* برای ساختن سرور گزینه Host را انتخاب کنید (سمت راست) پنجره Host Game باز می شود , تنظیمات خود را اعمال کنید و سپس OK کنید. اتاق شما ایجاد می شود منتظر بمانید تا شخصی وارد اتاقتان شود و سپس کلید Starts را بزنید تا بازی آنلاین شما شروع شود.(خود GameRanger بازی را اجرا و همه تنظیمات آنلاین بازی را انجام می دهد)
* برای ملحق شدن به یک سرور در پنجره ای که لیست سرورها را مشاهده کردید بر روی هرکدام که مایلید کلیک کنید و از سمت راست کلید Join را بزنید تا وارد اتاق شخص سازنده سرور شوید و منتظر بمانید تا آن شخص بازی را شروع کند.
*تنظیمات گرافیک بازی را مینیمم مقدار قرار دهید.
روزي فرا خواهد رسيد كه جسم من آنجا زير ملحفه سفيد پاكيزه اي كه از چهار طرفش زير تشك تخت بيمارستان رفته است، قرار مي گيرد و آدم هايي كه سخت مشغول زنده ها و مرده ها هستند از كنارم مي گذرند.
آن لحظه فرا خواهد رسيد كه دكتر بگويد مغز من از كار افتاده است و به هزار علت دانسته و ندانسته زندگيم به پايان رسيده است.
در چنين روزي، تلاش نكنيد به شكل مصنوعي و با استفاده از دستگاه، زندگيم را به من برگردانيد و اين را بستر مرگ من ندانيد…
بگذاريد آن را بستر زندگي بنامم بگذاريد جسمم به ديگران كمك كند كه به حيات خود ادامه دهند.
چشمهايم را به انساني بدهيد كه هرگز طلوع آفتاب ، چهره يك نوزاد و شكوه عشق را در چشم هاي يك زن نديده است.
قلبم را به كسي هديه بدهيد كه ازقلب جز خاطره ي دردهايي پياپي و آزار دهنده چيزي به ياد ندارد.
خونم را به نوجواني بدهيد كه او را از تصادف ماشين بيرون كشيده اند وكمكش كنيد تا زنده بماند ونوه هايش را ببيند.
كليه هايم را به كسي بدهيد كه زندگيش به ماشيني بستگي دارد كه هر هفته خون او را تصفيه مي كند.
استخوان هايم، عضلاتم، تك تك سلول هايم و اعصابم را برداريد و راهي پيدا كنيد كه آنها را به پاهاي يك كودك فلج پيوند بزنيد.
هر گوشه از مغز مرا بكاويد، سلول هايم را اگر لازم شد، برداريد و بگذاريد به رشد خود ادامه دهند تا به كمك آنها پسرك لالي بتواند با صداي دو رگه فرياد بزند ودخترك ناشنوايي زمزمه باران را روي شيشه اتاقش بشنود.
آنچه را كه از من باقي مي ماند بسوزانيد و خاكسترم را به دست باد بسپاريد، تا گلها بشكفند…
اگر قرار است چيزي از وجود مرا دفن كنيد بگذاريد خطاهايم، ضعفهايم و تعصباتم نسبت به همنوعانم دفن شوند…
گناهانم را به شيطان و روحم را به خدا بسپاريد و اگر گاهي دوست داشتيد يادم كنيد.
عمل خيري انجام دهيد، يا به كسي كه نيازمند شماست، كلام محبت آميزي بگوييد.
اگر آنچه را كه گفتم برايم انجام دهيد، هميشه زنده خواهم ماند…
نویسنده : ناشناس
مردی نبود فتاده را پای زدن گر دست فتاده ای بگیری مردی
شما چقدر توی زندگیتون مرد(مرد به معنی انسان والا) هستید؟
و ما چقدر با ایده آلهایی که در کنارمون هست فاصله داریم با اوون مدینه ی فاضله ای که همه در ذهن خودمون داریم .و اوون “مرد” ؟